تأکید آیت‌ الله العظمی جوادی‌ آملی به نماز جماعت در مساجد


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مراسم بدرقه معظم له در جمع مردم دماوند:

آیین بدرقه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در مراجعت از دماوند به شهر مقدس قم با حضور جمعی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و مردم مومن و دین مدار دماوند برگزار و معظم له دماوند را به مقصد شهر مقدس قم ترک کردند.

به گزارش خبرنگار اسراء نیوز: حضرت آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی و میهمان‌نوازی مردم دماوند، در سخنانی به تکریم جایگاه مساجد و تداوم حضور باشکوه تر نمازگزاران در نماز جماعات تأکید کردند.

ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشتند: وجود مبارک امام صادق(سلام الله علیه) به همه ما فرمود که سه چیز فخر دنیا و آخرت انسان است؛ یکی نماز شب است که انسان در سحرها با محبوب خودش راز و نیاز داشته باشد ، یکی اینکه از غیر خدا کاملا ناامید باشد و هیچ‌گاه نگاهش به دست این و آن نباشد و سوم اینکه با خاندان عصمت و طهارت علی(ع) و اولاد علی پیوند ناگسستنی داشته باشد.


معظم له چهار عنصر اساسی تأمین زندگی بشر را برشمرد ند و خاطرنشان کردند:
انسان یک لوح نانوشته نیست بلکه با سرمایه خلق شده است و آن سرمایه این است که انسان حسن و قبح ، حق و باطل و صدق و کذب را می‌فهمد؛ این هشت عنصر که سرمایه اصلی انسان است در درون ما با قلم الهام نهادینه شده است اینکه خداوند فرمود: ﴿وَ نَفْسٍ وَ ما سَوّاها ٭ فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾ یعنی خداوند می فرماید: این هشت سرمایه را به شما دادم لذا هر چه برای خودتان می‌پسندید برای دیگران بپسندید، آن وقت این جامعه می‌تواند بگوید تمدن من در تدین من است اینچنین جامعه ای متمدن است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۸
ندا حقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی