پیام خون شهدا را برسانید

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۵:۰۰ ب.ظ

 

 

شهید «علی محمد دهقانی تفتی» در ابتدای وصیت نامه اش می نویسد: به شما خواهرانم توصیه می کنم که از این به بعد باید بار مسئولیت و رسالت پیام خون را بدوش بگیرید و زینب گونه عمل کنید زیرا آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند. 

بخش فرهنگ پایداری تبیان

علی محمد دهقانی تفتی

 

علی محمد دهقانی تفتی در تاریخ 1340/11/10 در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در تهران شروع کرد و سپس همراه با خانواده به شهر تفت آمد و تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم خدمات ادامه داد و سپس در انستیتو تکنولوژی یزد ادامه تحصیل داد.

او که از اوایل جوانی مقید به احکام شرعی بود، با شروع انقلاب اسلامی به خیل یاوران انقلاب پیوست و در تظاهراتی که در مرکز استان برگزار می گردید فعالانه شرکت داشت و یک بار به جرم شعار علیه رژیم پهلوی و آتش زدن مظاهر آن رژیم دستگیر و زندانی شد. 

علی محمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نهادهای انقلابی همچون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران فعالیت کرد و با شهادت دوست صمیمی و باوفایش سید محمد جعفری که اولین شهید شهرستان تفت بود عازم جبهه شد و در مناطق عملیاتی بستان، سرپل ذهاب و سوسنگرد حضور یافت و سرانجام پس از چندین ماه جهاد شبانه روزی در عملیات طریق القدس در تاریخ 9/9/60 به شهادت رسید.

از این شهید سرافراز وصیت نامه ارزشمندی به یادگار مانده است که در بخشی از آن چنین آمده است:  «به شما خواهرانم توصیه می کنم که از این به بعد باید بار مسئولیت و رسالت پیام خون را بدوش بگیرید و زینب گونه عمل کنید زیرا آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آن ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند. در اینجا لازم دانستم که این چند نکته را به عرض برادران و خواهران دینی برسانم شما که در پشت جبهه هستید و این گونه ایثار و فداکاری می کنید قدر این رهبر عظیم الشان را بدانید و در این زمان که فریاد حسین گونه اش به گوش شما می رسد او را یاری کنید و همیشه وحدت را که ضامن پیروزی است حفظ کنید و برای تحقق اسلام و آگاه کردن نسل جوان جامعه از هیچ کوششی دریغ نورزید و از انقلاب اسلامی که با خون شهیدانی همچون مطهری، بهشتی، رجائی و باهنرها آبیاری شده، حراست کنید؛ و پیام خون این شهیدان عزیز و همه از جان گذشتگان راه دین را به گوش جهانیان برسانید و این را بدانید و ابرقدرت ها بدانند تا پیروزی انقلاب و برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان از پای نخواهیم نشست و از خدا می خواهم که انقلابمان را به حکومت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) متصل کند به امید چنین روزی ای پدرم: برای مدت یک سال برایم نماز بخوانید و به مدت دو ماه هم روزه بگیرید، دوچرخه ای دارم آن را هم بفروشید و پول حاصله را به حساب کمیته امداد امام تفت واریز کنید و چند کتاب هم هست  که آن ها را هم به کتابخانه سپاه اهدا کنید و در صورتی که برایتان امکان داشت پولی که تاکنون از سپاه گرفته ام بپردازید. به امید فتح و پیروزی سپاه اسلام بر کفر جهانی و برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان. »

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۸
ندا حقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی