۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

امام حسین علیه السلام


بسم الله الرحمن الرحیم

در دانشگاه تهران، محل اقامه نماز جمعه و در محضر مبارک برپاکنندگان این فریضه الهی هستیم. برادران و خواهرانی که، بالای ده سال است. روز تعطیلی خود را صرف احیاء نماز جمعه و اقامه نماز جمعه میکنند. و این خیلی مهم است که انسان روز تعطیلیاش را، این هم نماز جمعه تهران، فرق میکند. نماز جمعه شهرهای دیگر، ممکن است یک ساعت به ظهر بیایند. نماز جمعه تهران، از صبح جمعه باید بیایند و عصر، بهرحال، این عزیزانی که بالای ده سال است، زحمت کشیدهاند، و این نماز با شکوه را، احیاء کردند، نمازی که، هر چه در طول هفته، هر چه رادیوها و روزنامهها، ضد انقلاب‎ها و بیتفاوت‎ها، هر چه سمپاشی میکنند. روز جمعه با یک خطبه، همه حرف‎هایشان جاروب میشود. نماز جمعهای که محور اسلام است در دنیا و محور اسلام و انقلاب است در جمهوری اسلامی ایران، من به عنوان یک کسی که مقدار زیادی، کشورهای دنیا را رفتهام. گاهی در بعضی از کشورهای اروپایی، یا همچنین بعضی کشورهای کمونیستی، آدم فکر میکند دیگر اینجاها اسلام نیست. خبری از قرآن نیست. کفر همه را گرفته است. یک مرتبه نماز جمعه که میشود، میبیند، در قلب اروپا، در قلب چین، و کشورهای حتی کمونیستی، یک نماز جمعههای باشکوهی میشود که آن نماز جمعهها اسلام را نگه داشته است.

انتقاد از خود، از چهل سال عبادت بهتر است

نماز جمعه اسلام را نگه داشته، در ایران نماز جمعه، انقلاب را نگه داشته است چون کشورهای دیگر، روی نماز جمعه، حساسیتشان از ایران بیشتر است. خیلی حساسیت دارند. البته اسلام، خیلی روی نماز جمعه اهمیت دارد. بعد از انقلاب، خدا رحمت کند، آیت الله طالقانی را، به حضرت امام «ره» پیشنهاد کرد که، شما حالا که انقلاب شده است نماز جمعه را ترویج کنید قبل از انقلاب هم نماز جمعههایی بود، کم رونق و در بعضی از شهرها، حضرت امام هم، طبق نقلی که شنیدم، به مرحوم طالقانی فرمود که: خوب حالا خودتان هم پیشنهاد کنید. چون یکی از شیوههای مدیریت، این است که، آن کسی که دلش میسوزد. خودش را مسئول کند. اگر یک کسی آمد گفت: آقا، فلان محلّه فقرا چنین است. بگو: آقا خودت مسئولش باش. هُدهد آمد پهلوی حضرت سلیمان گفت آقا داشتم پرواز میکردم از منطقهای، مردم، خداپرست نبودند. خیلی بلبل جز و وز کرد. حضرت سلیمان گفت: پس خودت مسئولیت هدایتشان را داشته باش. نامه را داد، گفت: برو و برگرد. دو تا سفر هم رفت و یک کشور هم مسلمان شد. و پنجم مرداد که سالگرد، نماز جمعه در تهران و بعد از تهران هم در شهرها هست. چون سالگرد است، یادی از مرحوم طالقانی کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۰۶
ندا حقانی

 امروزه کاملا واضح و مبرهن است که جنگ از چه میزان پیچیدگی و ظرافتی برخوردار است و از این رو برای مقابله با جنگ نرم باید از ابزارهای نرم استفاده کرد ، به بیان دیگر باید گفت که قطعاً مقابله با این جریان باید از جنس خود آن یعنی "نرم" باشد .
جنگ نرم با طعم دین

خیلی پیش از آنکه "عملیات روانی" به عنوان یک علم به وجود آید و به تدوین اصول و شیوه های تغییر رفتار بپردازد ، بهره‌ برداری و استعمار ریشه در کشورهای جهان سوم پیدا کرده بود ؛ بنابراین مردم این کشورها به خاطر سوء استفاده هایی که از این مهم توسط استعمارگران می ‌شد نظر خوبی نسبت به آن نداشتند .






از دیر باز بزرگترین هدف آمریکا جمهوری اسلامی ایران می باشد که از طرق مختلف جنگ نظامی و امروزه جنگ نرم اِعمال می شود . یکی از راه ها و فرآیندهای اصلی در طراحی و مدیریت موفق استراتژی "براندازی نرم" ، توسط آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ، شبکه سازی می باشد. نخستین گام در این راستا اتخاذ روشی برای ایجاد شبکه هایی از حامیان آمریکا در ایران است . ایالات متحده به منظور دستیابی به این هدف ، در تلاش است تا ساختاری نهادی در داخل دولت آمریکا برای هدایت ، نظارت و بررسی این تلاش ها ایجاد کند . بر این اساس ، ایالات متحده برای موفقیت سیاست شبکه سازی ،  بر گروه هایی مانند شخصیت های دانشگاهی و روشنفکران مسلمان لیبرال و سکولار ، صاحب نظران مذهبی جوان و میانه رو، فعالان اجتماعی ، گروه های زنان فعال در مبارزه های برابری جنسیتی(فمینیسم) و روزنامه نگاران و نویسندگان لیبرال تمرکز دارد . بر همین جهت از مهم ترین اصول آمریکا در طراحی استراتژی شبکه سازی بهره گیری از رسانه ها و بالاخص شبکه های اجتماعی است.

بر این اساس تمرکز این قبیل شبکه ها بیشتر بر چهار قشر مهم جامعه است که عبارتند از :

1) دانشگاهیان و روشنفکران مسلمان لیبرال و سکولار : لیبرال ها بسیار گسترده به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی گرایش دارند ، زیرا در آنجا می توانند افکار خود را بسط دهند ، همان طور که به نظر می رسد   شبکه های لیبرال و روشنفکران میانه رو در سراسر جهان اسلام وجود دارند ، این بخش می تواند سنگ بنای اولیه ی جذب توسط شبکه های اجتماعی و به انحرافِ کامل کشیدن افکار این گروه می باشد .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۵۹
ندا حقانی


قرآن کریم > مفاهیم - حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
حدیثی معروف از امام صادق(ع) نقل شده است با این مضمون که ما روز قیامت به کسانی که نماز را سبک بشمرند، کمک نمی‌کنیم.

1- محروم شدن از شفاعت اولیای خدا. «لَا یَنَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاةِ» (کافی/ج۳/ص۲۷۰) استخفاف نماز چیست؟ یعنی نشناختن نماز. وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و صدا و سیما و کسانی که مسئول فرهنگی هستند. باید اسرار نماز را برای مردم بگویند. نماز راز دارد.

2- نشر معارف نماز در مراکز آموزشی. اسرار نماز باید در همه کتاب‌ها باشد. الحمدلله الآن اینطور شده است. 10سال پیش فقط کتاب دوم دبیرستان نماز داشت. سوم و چهارم دبیرستان نماز نداشت. دردانشگاه اصلاً بحث نماز مطرح نبود. یعنی آن وقتی که باید نسل نو به نماز توجه کنند، معارف دانشگاه و کتاب‌های آموزش و پرورش نماز نداشت. باید نماز پرجاذبه باشد.

3- وظیفه مسئولان در ترویج فرهنگ نماز از کودکی. در مهدکودک ولو هنوز نماز واجب نیست اما می‌توان اشعاری را در قالب نماز به بچه یاد داد. مشکل دوم فقدان آموزش نماز است. نماز را بلد نیست و نمی‌داند چطور بخواند. اگر اول نماز برسد، وارد مسجد می‌شود اما اگر آقا رکعت اول را خوانده باشد، نمی‌داند چطور به آقا متصل شود؟ پدر و مادرها وظیفه‌شان این است که در خانه با بچه کار کنند. توصیه به نماز باید زیاد باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۴۱
ندا حقانی